גפני: "מקווים שהחוק הנורבגי יפתור החוסר שוויון בין אגודה לדגל"

אברהם זילבר No Comments on גפני: "מקווים שהחוק הנורבגי יפתור החוסר שוויון בין אגודה לדגל"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר וועדת הכספים המיועד ח"כ משה גפני שוחח הערב עם מני גירא במהדורה המרכזית ב'קול חי' ומבהיר שיהדות התורה כסיעת קואליציה עוזרת לנתניהו בעניין החוק להרחבת הממשלה "חתמנו על הסכם עם הליכוד שם מופיע הסעיף של האפשרות החוקית של הרחבת הממשלה, הדבר עוזר גם לנו היות ותפקיד הסגנות של ח"כ פרוש תלוי בחוק הזה. הצביעות מצד האופזיציה בעניין הרחבת הממשלה זועקת לשמים, הרי רק לפני חודשים ספורים הם ישבו בממשלה של 23 שרים וחיו בראוותנות וקיימו מסיבות ראווה ענקיות על חשבון משלם המיסים כפי שפורסם לאחרונה, לכן מוטב להם שלפחות ישתקו".

גפני נשמע מאוד החלטי בעניין החוק שיאפשר להכניס את יעקב אשר לכנסת "היום מדובר על חוק נורבגי קטן לא כמו במקור, אלא רק סיעה שיש בה 12 יכול להתפטר ח"כ אחד אז חל עליו החוק ויוכל להכניס את הבא אחריו, ואנו דורשים שזה יחול גם במקרה של התפטרות סגן שר לטובת סיעתנו. אנו לא צריכים להיות מופלים בגלל שאנו לוקחים סגני שר בלבד אנו עומדים על זה בתוקף לאפשר לנו כמו כל סיעה אחרת, מקווים שכשיצטרכו לאשר יילכו לטובתנו".

גפני שולח אמירה מרומזת לליצמן "גם אז זה עוד לא סוף פסוק, קודם שתהיה לנו האפשרות ליישם החוק. אח"כ הכל תלוי ברצונו של אותו סגן שר שיסכים מתוך הסיעה להתפטר לטובת העניין."

כאן מציין גפני את האכזבה בדגל התורה על התוצאות ביהדות התורה וחוסר השויון בין אגודה לדגל "בוחרי דגל הם אנשים אינטלגנטיים, לצערנו התוצאה של המפלגה לא היתה כמו שחשבנו, כרגע אנו עסוקים כולנו בנושאים מהותיים, בד בבד אנו מקווים מאוד שהבעייה של חוסר השויון 4/2 לטובת אגודת ישראל תיפטר על ידי החלת החוק הנורבגי על סגנות שר."

גפני בשונה מחבריו לא לחוץ בכלל מהקואליציה הצרה "אני לא חושש מהעניין הצר, אמנם צריכים להרחיב הממשלה כדי להעביר רפורמות, אך טעות לומר שאי אפשר לעבוד בקואליציית 61, אני רואה ברכה בזה שאביגדור ליברמן שהיווה מקור להרבה בעיות ליהדות החרדית נשאר בחוץ, כשהוא שם נחסך מאיתנו המון אנדרלמוסיה בקואליציה, לא רוצים להיות נתונים למדיניות הזיגזג שתוביל אותנו למחוזות לא רצויים".

גפני נשאל על הנתונים המתפרסים היום על עלייה של 400 מתגייסים בשנת 2014 לעומת השנה הקודמת "נתוני צה"ל הם לא מענייני, אינני עובד באכ"א, נשלחתי לכנסת לדאוג לאותם אלו שתורתם אומנותם, ולהם אני מבטיח שהם יוכלו לשבת ולהגות בתורה, אחוזי המתגייסים לצה"ל לא מעסיקים אותי."

לסיום אומר גפני כי "כל החברים בסיעה כולל ח"כ אייכלר יודעים ומכירים בהישגים שהבאנו בהסכם, אתמול התכנסנו וכולם שיבחו את ההסכם שהמון יגענו והזענו עליו, לטובת ציבור הבוחרים".



0 תגובות